2023. gada nogalē noslēdzās LNVM zīmola vizuālās identitātes metu konkurss, un šī gada janvāra sākumā pēc sarunu procedūras noslēgts līgums ar konkursa uzvarētāju – SIA “KID Design”. Šīs sadarbības ietvaros 2024. gadā plānots izstrādāt LNVM un tā struktūrvienību vizuālo identitāti un zīmola vadlīnijas, Rīgas pils navigācijas sistēmu un veikt citus daudzveidīgus darba uzdevumus, lai muzejs jaunā vizuālā veidolā atsāktu darbību, 2024. gada rudenī sākot atgriešanos Rīgas pilī.
Metu konkursā kopumā bija iesniegti 12 piedāvājumi, no kuriem trīs žūrijas ieskatā labākie meti saņēma prēmijas: bez konkursa uzvarētāja SIA “KID Design” arī SIA “Agency B” (radošā aģentūra “Wunderman Thompson Baltics”, 2. vieta) un dizainere Rūta Jumīte (3. vieta). Gan pretendentiem, gan arī žūrijai bija dots grūts darba uzdevums, ko noteica gan paredzētie daudzveidīgie darbu nodevumi (grafiskā zīme, komunikācijas materiāli, suvenīri, navigācija u. c.), gan arī sarežģītā LNVM struktūra ar vairākām darbības vietām, kas vienlaikus darbojas zem kopējā muzeja “lietussarga”. Žūrijas darbā piedalījās LNVM speciālisti Astrīda Burbicka, Dita Pence, Ģirts Boronovskis, Toms Ķikuts, Latvijas Kultūras akadēmijas lektore un LNVM zīmola attīstības stratēģijas līdzautore Lolita Ozoliņa, Latvijas Nacionālā mākslas muzeja Komunikācijas daļas vadītāja Annija Sauka un mākslinieks Krišs Salmanis.
LNVM jaunās grafiskās identitātes autore Maija Rozenfelde, “KID Design” partnere un Dizaina direktore, Latvijas Mākslas akadēmijas Asociētā profesore, izvēlēto koncepciju komentē šādi: “Latvijas Nacionālā vēstures muzeja grafiskās identitātes piedāvājumu veidojām, reflektējot par muzeja pamatdarbības virzieniem un izvirzīto misiju – vākt, saglabāt, pētīt un popularizēt.
Identitātes filozofijas centrā izceļam laiku. Pagātnes, tagadnes un nākotnes gājumu bieži uztveram caur nogriežņiem un asīm, kas norāda atskaites punktu, no kurienes nākam un kurp dodamies. Rezultātā tiek radīta grafiskā zīme un vizuālā sistēma, kas centrāli akcentē muzeja pamatbūtību – sabiedrības redzes leņķa paplašināšanu.”
Turpmākajos mēnešos muzejam un “KID Design” stāv priekšā intensīva sadarbība, lai 2024. gada otrajā pusē jauno zīmola vizuālo identitāti un citus darba rezultātus varētu likt lietā.